26 Eylül 2013 Perşembe

Joomla Kurulum Lamp

Joomla Kurulum Lamp

Bu yazımızda da Kendi yerel hostumuzda joomla kurulumu ve yapılandırmayı anlatmaya çalışacağım

Joomla Nedir
Joomla bildiniz gibi açık kaynak kodlu içerik yönetim panelidir yani aynı anda birden çok içeriği –modül bileşen web template- yönetme, düzenleme güvenli bir şekilde güncelleme imkanı veren web yönetim panelidir.
Bildiğiniz üzere mysql veri tabanı ile çalışan joomlanın kullandığı programcılık dili ise php dir.
Joomla kurulma geçmeden önce sisteminizde lamp kurulu olduğunu ve çalıştığını farz ederek kuruluma başlayabiliriz "lamp kurulum için buradan"
Joomla kurulum için buradan anasayfayı ziyaret ediyoruz, artık dilediğiniz stabil durumda olan joomla versiyonunu bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Joomla hakkında biraz daha bilgi sahibi olmak için sitede gezinmenizi tavsiye ederim….
İndirmiş olduğunuz Joomla_1.5.8-Stable-Full_Package-TR.zip dosyasının arşiv yöneticisi ile açıp içindeki dosyaları “’Atl-F2’ , gksu nautilus” dosya yöneticisi olarak /var/www dizini altına kopyalıyoruz.
Şimdilik dosyaları kopyalama işlemi buraya kadar, dönelim web tarayıcımıza joomla için veri tabanı oluşturmamız lazım daha önce de bahsettiğimiz gibi joomla mysql sistemi tarafından güçlendirilmiş yönetim paneliydi
Veri tabanı oluşturmak için web tarayıcımızın adres satırına http://localhost/phpmyadmin yazıyoruz kullanıcı adı şifre giriyoruz “hata alıyorsanız buraya göz atılım


Yukarda ki gibi görüntü ile karşılaşacaksınız. Veri tabanı oluştur kısmında benim joomla için veri tabanı adım “joo” bir den fazla joomla ve diger içerik panellerinide kullandığımdan karışmaması için farklı bir isim atadım. Tabi bu joo veri tabanı, /var/www dizini altında joomla dosyalarını barındıran klasörün de adıdır yani /var/www dizini altında ki joomla dosyalarını barındırdığınız klasörle aynı isimde olmalı buna dikkat edin

Yani diyelimki /var/www dizini altına tux diye bir klasör oluşturdunuz ve joomla için gerek tüm dosyları tux klasörüne bu dizine kopyaladınız o zaman veri tabanı adıda buna uygun olarak tux olmalı

Server’umuzu resetlemeyip kuruluma joomla kuruluma geçebiliriz

sudo /etc/init.d/apache2 restart

Yine web tarayıcımızın adres satırına http://localhost/joo yazıyoruz ve bizi kurulum sayfasına götürecek fazla uzun ve sıkıcı olmamsı için gerisini resimlere bırakıyorum

Egerki hata alırsanız oluşturduğumuz klasörde yazım hatası izni hatasıdır bununla da muhtemelen karşılaşacaksınız bunun içinse konsoldan aşağıda ki komut girmemiz lazım kendi sistemime göre anlatıyorum son kısımda yer alan joo kısmını siz kendi oluşturduğunuz klasör adıyla degiştirmelisiniz

sudo chown -R www-data:www-data /var/www/joo



dil seçenekleri


resimde görüldüğü gibi yeşil olmamlıdır. hata almanız halinde üste verdiğimiz yazım desteği kısmına bakın



kurulum için gerekli yerleri örnekte olduğu gibi doldurunuz ben sunucu adı kullanıcı adı ve şifre de degişiklik yapmadım sizde sonradan degiştirmediyseniz muhtemelen aynıdır.



site adı ve yönetici şifresi



kurulum tamamladık sıra geldi resimde gördüğünüz gibi güvenlik açısından installation dizinini kaldırma bunuda konsoldan kücük bi komutla hallediyoruz.

ve yine gördüğünüz gibi benim benim sisteme göre örnek yazdım yani joo kısmını siz kendi klasörünüzün adına göre değiştiriyorsunuz
sudo rm -rf /var/www/joo/installation

bol tuxlu günler :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.