15 Ağustos 2013 Perşembe

Regedit ve Görev Yöneticisi Sorunu Nasıl Düzeltilir?


Bilgisayarımıza programlar yükler,çeşitli değişikler yaparız.Ancak bu değişiklikler ciddi sorunlara neden olabiliyor.Alınan sistem hataları ve virüsler bilgisayarımızın kalbi olan Regedit ayarlarımızı bozabiliyor.Bu da Regedit e giremememizi ve Görev Yöneticisi'nin açılamaması gibi sorunlar doğuruyor.Ben de bu makalem de bu sorunlardan kurtulmak için bir yazı hazırladım ve iki bölümde değerlendirdim...

Herşeyden önce başlat/Donaltılar/Sistem Araçları/Sistem Geri Yükleme ye girelim ve ekranın sol alt kısmındaki Sistem Geri Yükleme Ayarları'ndan önümüze çıkan yeni sayfadaki kutucuğu etkisiz hale getirelim. İlk iş olarak, Regedit ayarlarımızı yapalım.Çünkü, Regedit açılamazsa; Görev Yöneticisi de açılmaz.Hemen şu yolu takip edelim.Başlat/Çalıştırdan  REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableRegistryTools /t REG_DWORD /d 0 /f  yazalım ve  tamam diyelim...

Bu işlemmimiz de bittikten sonra tekrar Başlat/Çalıştır'a gidelim ve gpdit.msc yazalım ve tamam diyelim.Bu şekilde  Grup İlkesi Başlığı altında  ayar ekranımıza ulaşıyoruz.Buradan,Kullanıcı Yapılandırması / Yönetim Şablonları / Sistem / Kayıt Defteri'ne geliyoruz ve 'düzenleme araçlarına erişimi engelle' seçeneğine gelip iki defa tıklıyoruz.Çıkan küçük ekranda 'yapılandırılmadı' seçeneğini seçip etkinleştiriyoruz ve uygula-tamam yapıp sayfaları kapatıyoruz.Bilgisayarımızı yeniden başlattıktan sonra ayarlarımızı yapılandırılmış oluyor...

İkinci aşama da ise; Görev Yöneticisi sorunumuzu çözelim.İlk önce Başlat/Çalıştır 'a regedit yazıp tamam diyoruz.Daha sonra HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Policies\system dosyasına geliyoruz.Resimde de gördüğünüz gibi 'disabletaskmgr' anahtarına, ekranın sağ tarafındaki seçeneklerden ulaşıyoruz ve üzerine sağ tıklayıp değeri değiştir diyoruz ve '0' (sıfır) olarak atamamızı yapıyoruz.Bundan sonra tamam deyip sayfaları kapatıyoruz ve bilgisayarımızı yeniden başlatıyoruz.Artık Görev Yöneticisi açılabilir...

Bu makalemizde bu kadar arkadaşlar.Bu işlem sistemmimize ve oluşan hatalara göre değişiklik gösterebilir.Ben konuyu genel olarak ele aldım ve XP üzerinden en olası sorunun var olduğunu düşünerek yardımcı olmaya çalıştım.Eğer sorun giderilmediyse; İletişim bölümünden bana ulaşın,elimden geldiğince sisteminizin özelliğine göre, farklı yöntemler deneyip yardımcı olmaya çaılışırım.Kolay gelsin...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

wın xp pro kullanıyorum, sistem geri yükleme sayfası açılamıyor. Asıl sorun ise hiç bir güncelleştirme ve program kurup çalıştıramıyorum. Regedit' de bazı dosyalar silindi yani ben onları başka bir programla kaldırdım ve yerine tekrar getiremiyorum neler önerirsiniz ,ayrıca okadar da iyi anlamam pc den tam bir amatör

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.